SQL Hata Çözümü - Cannot open user default database. Login failed. Login failed for user



Arkadaşlar merhaba;

Bu yazımızda SQL ile ilgili çok sık olmasa karşılaşabileceğimiz bir hatanın çözümüne bakacağız.

"Cannot open user default database. Login failed. Login failed for user" 



      SQL Hatası derken baştan söyleyelim bu hatanın sebebi yüksek ihtimalle bizden kaynaklıdır.
Yani kullanıcı ya varsayılan olarak atanan Database in silinmesinden kaynaklı bir hata.

Çözümüne gelecek olursak hızlıca anlatalım.

1. Adım: Kullanıcı giris ekranının da Options (Seçenekler) butonuna basıyoruz.


2. Adım: Connetion Properties (Bağlatı Özellikleri) sekmesine gidiyoruz.

,
3. Adım: Data sonra database listesinden istediğiniz bir database i seçebilirsiniz. Ben gelde  master veya msdb veritabanlarından birini seçiyorum.



4. Adım: Son olarak Login (Giriş)  yapabilirsiniz. 

İşlem tamam... umarım işinize yarar.





Yorum Gönder